Lördag

Har ridit båda hästarna idag. Började med Danido, red dressyr, jag fick verkligen jobba idag för att få honom att arbeta!
Riktigt seg och kantig va han ifag och skulle fuska och hålla på. Tog nästan en timme att gå honom i form. För att få honom i form så gjorde jag mkt tempoväxlingar och mkt övergångar.

X-mas hopptränade jag idag. Hoppade lite bana. Han var helt gaaaalen idag. Vetinte vad som är med honom, helt crazy e han. Kan varken skritta/trava xD endast gallopera och aa, går inte att förklara! Hoppade gjorde han bra ifa, mkt tryck i språnge, inte en vägran eller ett riv. Mkt bra med andra ord, längtar till hermansorp då vi ska tävla Lb/LA. Sist jag tävlade gick det ju inte så bra och då var han lugn och fin, undrar om det går bättre nu när han är helt galen och vild ? XD hahha jag kommer aldrig förstår mig på denna ponnyn asså!
Dock hade han trampat sig själv så det blödde lite, bara ett litet sår. När jag köper ett regntäckte till Danido så ska jag köpa ett par lätta boots till honom samtidigt :)

I morron blir det Liseberg! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0