Hästar genom åren

Har funderat på att göra detta inlägg ett tag men inte orkat xD Tänkte skiva lite om de hästar jag har haft genom året, dock så krashade våran förra dator där ALLA bilder på min b-ponny och mina gamla c-ponny på :( Jag har mailat efter fotorna så ska se om de kommer fram :P
Tänkte börja med att jag började tävla 2006 (då var jag 11 år) med min b-ponny Number One "sammie". Började som alla andra med LD/LC och i debuten blev det vinst ;D Fortsatte framåt ganska fort, hoppade bara en LD sen blev det lc/lc eller lc/lb som gällde! Blev nästan alltind en vinst eller placering med mig hem. Debuterade även debutant fältävlan vilken också resluterade till vinst :P Debuterade även LA på hösten, DM (med de gamla reglerna, LA i 3 omgångar!). Och det gick super, nolla i alla omgångar och det blev broms! Kvalade snabbt till msvB också. Detta var under lite mer än ett halv år. Sedan så köpte jag Camaro i agusti (2006) och då tävlade jag de tsm. Jag och Camaro började direkt med LC-LB och jag blev 2:a och 3:a i mina första starter.
camaro <3
Jag lånade bara Sammie så jag lämnade tillbaka henne den 10 december. Under vinterlovet fick jag min andra c-ponny, Fantomen. Här hittade jag en bild på Lisa och Fantomen (lisa köpte honom efter mig)


hihi så jäkla söt va denna ponnyn! Han var en valack född -98. Han hade inte gjort ngt innan jag fick honom men jag red upp han ganska fort. han var en riktig omhoppningsponny, svängde på en 5-öring! Fick många rossetter med honom. Jag tävlade han och camaro under vintern. Camaro vet väll de flesta vem han är nu vid detta laget hoppas jag ? ;) Sålde honom för ett årsedan ungefär, han var en riktig läromästare =). Han då Camaro och Fantomen under vintern, sedan den 1 janurari 2007 fick jag X-mas, min tredje c-ponny. Så hade en del att göra i stallet om man säger så :P X-mas var ju väldigt speciell och mamma/ Carolina Kullman red honom mest då eftersom han var försvår för mig. 
3:e tävlingen eller ngt :P
hela 2007 tävlade jag lokalt/regonalt med Camaro och Fantomen med många vinster och placeringar, fick även lite rutin på reg. nivå. X-mas började jag tävla på sommaren -07 och det gick som tåget! Vann reg. LB med honom, då började man förstå vilken j*vla häst han var asså!
Under 2007 debuterade jag La med alla 3. Camaro tror jag att jag fick 8 fel (riv). Fantomen var nolla, det var på DM. X-mas var nolla i grunden. Kort efter Dm sålde jag Fantomen.
Hade även 2 d-ponny som mamma hade fött upp. Duncan och Silver King. Duncan hyrde vi ut och silver kommer mer om längre ned.

Under 2008 tävlade jag bara reg. med vinster och placeringar. Började även leta efter d-ponny. Provred ca 10 d-ponnysar innan jag hittade min drömmis, Girl. Hon var 10 år imp. Ireland och gått msvB hopp. Hon var stort som ett hus och kunde ingenting annat än att hoppa. Gick rakt upp med huvudet och visste inte var övergångar var XD Helt crazy,  precis en sån häst som jag fastnade för! Älskade verkligen denna hästen, vi tävlad Ld-Lb med vinst/placeringar.
Girl (L)
Hon ställde upp i alla lägen verkligen. Hoppade enstaka hinder på 140 cm. När jag hade haft henne 2 månader så märke vi att hon blev rejält halt. Och det visade sig vara rönkenförändringar i hennes ena kotor. Så hon blev fölmärr på Flammabygget. Saknar denna hästa ngt enormt. Aja, det var bara att fortsätta, hittade ju Quick Star. En 7 årig d-ponny imp. Holland också tävlat msvB med placeringar.
quick star <3
Samma sak med henne, gick inte igenom besk. Tävlade även lätt fältävlan med Camaro med bra resultat! (kat 1 ponny)
Hyrde även min första ridhäst, Magne. En ridhäst som var en riktig läromästare! :)  hade honom knappt ett halvår men fick placeringa upp till 110 cm.


Red även in våran egna uppfödning Silver King. Han var en connemara efter Lofty rodrick. Sålde honom då jag ahde sånna bra köpare, annars hade jag aldrig sålt honom.

Silver :P

2009
Jag kvalade till msvB med X-mas. Debuterade även msvB (började direkt med nat.) och var nolla. Camaro hoppade jag inte så mycket, jag kännde att jag har gjort det jag skulle på honom. Sålde honom senare samma år. Kvalade till msvA med X-mas och fick mkt rutin på stora nat. meeting. Lärde mig otroligt mkt. Prov red massor med d-ponnys/ridhästar. Hittade ingen. Eller vi köpt Quintess (.quit eazy f. 2004) men henne rider ju inte jag xD Fast jag äger ju henne, vi har fortfarande kvar henne men har ju Carolina Kullman som tävlar henne och hon ska säljas december.
tess :)
På höstlovet så hittade jag Danido. Det blev en ganska snabb affär, jag provred honom sen köpte vi honom dagen efter.  På hösten hittade jag även Tindra, hon var en d-ponny jag köpte för att sälja typ hahhaha xD Nej men hon var söt =D

Tror det var det mesta som hände under 2009.

2010:
har haft en del oflyt faktist. X-mas har gjort fina rundor men ofta fått ett skitpet. X-mas penioneras senare på hösten med :P Sålde Tindra på våren med. Jag lämnar ponny tiden på sätt och vis, har ju ingen ponny och har inte planerat att skaffa heller.

Världens bästa ponny!

Det blev lite rörigt, hoppas ni hänger med någolunda, har ni frågor så fråga!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej Emma!

Jag sökte på Ponnyn Fantomen på google och då kom din blogg upp... sen så när jag scrolla ner så ser jag min lilla socker topp på bild:D



Det är så att jag och mamma köpte Fantomen förra året av Lisa och Jessica.

Han är en riktig läromästare, har inte tävlat med han så mkt men jag har oftast fått rosetter med honom.

Ska hälsa honom från dig xP



Kramar Rebecca Och Fantomen

2011-02-01 @ 21:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0