Tävlingsdag

Jusdet, fick en kommentar där en tjej undrar hur min tävlings dag ser ut. Har skrivit om det förut men inte så noga så skriver en till. Skriver hur det är med Danido och Tindra, de "vanliga" hästarna som inte behöver sär behandling som X-mas ^^

Jag packar allt själv! vilket jag tycker borde vara en självklarhet för de andra ryttarna men inte. Jag anmäler och sånt med så klart till de tävlingarna jag vill åka på och bestämmer klasser tsm med min tränare. På tävlingsdagen gör mamma evt fika och jag lastar hästen som ska vara med. När vi är framme på tävlingsplatsen så startanmäler jag och mamma tsm sen går vi banan tsm med. Sedan så fixar vi hästen som är med och så går mamma runt med honom/henne medans jag tar på mig alla mina grejer ;) Sedan varmer jag upp väldigt långsamt, jag joggar väldigt länge. Sedan galloperar jag i lättsits i ganska avslappnad gallop.

När jag hoppar fram så hoppar jag krysset 3 ggr i varje varv. Sedan så sänker mamma räcket och oxern så hoppar jag det ca 2 ggr på varje. Sen höjer mamma hindrerna igen och då hoppar jag det bara 1 gång sen brukar jag vara färdig.
När jag har varit inne på tävlingsbanan så hoppar jag av och går runt med hästen, hästen är ingen soffa!
När jag har skrittat av ordentligt så sadlar jag och mamma av och sätter på ett ylle elr fleace täcke och fixar vatten.

När vi kommer hem så packar jag ut alla saker och mamma mockar ut bilen. Hästen brukar jag lägga på Back On track och så får han/hon stå inne över natten ;)
om det är nått ni undrar så fråga på ^^

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Woe, bra att du tar så mycket eget ansvar, tycker är fler som borde göra det. Alldeles för många som glider runt och har curlingföräldrar som gör allting åt dem.



Ett annat stort plus, BRA, hästen är ingen soffa. Ser alltid alldeles för många som skrittar runt eller bara sitter på sina ponnyer/hästar utan anledning. Människan har egna ben att stå och gå med :) En bra inställning ger sundare hästar och en bättre sport :)

2010-03-22 @ 21:23:09
Postat av: caroline

ok, har du blivit nöjd varje gång? hur har du gjort med veterinärbesiktning? har du haft en mellanhand eller skött all kommunikation med säljaren själv?

2010-03-23 @ 16:06:37
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: vilma

fin blogg och hästar!hur många hästar har du?=)

2010-03-23 @ 18:42:21
URL: http://viilmaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0