okej...

Danido var inte sig lik igår, visade flera tecken på att han inte tyckte det var så roligt igår och idag ville han inte komma i hagen. Mamma tog han till slöinge djursjukhus och när han skulle springa så orkade han knappt lyfta på fötterna, sån mjölksyra hade han :( Men han var inte halt, bara helt slut och väldigt sliten. Vi har ju tränat honom stenhård nu hela vintern och det har blivit alledes för mkt för honom med tanke på att han bara är 5 år. (okej, snart 6). Och hoppträningarna har blivit alledes för tuffa, de jag tränar med hade problem igår och de tävlar på natinell nivå..Jag som är 15 år och prceis börjar rida storhäst och min häst är helt grön, lixom det funkar inte. Och så hoppar vi ibland 120 barnor och 130 oxrar när vi igenligen bara ska tävla 90/100 cm. Så nu ska vi ta en paus så Danido börjar tycka det är roligt att hoppa igen, så han inte börjar stanna. Vi ska jogga honom nu i 2 veckor innan vi börjar sätta igång honom. Så ett tips till alla er med unghästar, skynda långsamt! Och vi skyller inte på Claes, inte alls han kan ju inte  veta hur Danido är dan efter men vi ska säga till att vi vill vara med i ponny gruppen och träna lågt. Filmen kommer snart på det igår, den laddas upp nu :)  Ska även träna mycket markarbeta hemma och ska tävla i slutet av april nästa gång =) men ush vilken smavete jag har haft över min prins :( <3

Tränade Tindra idag, riiktigt roolig är hon nu :) TRänar lite små hinder varje dag, mest på snäva svängar eftersom som hon är ganska seg på att vända. Men hon lär sig fort och tycker det är jätte roligt =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0