brodda eller inte ?

Hm, har läst/hört att än del broddar och skor sin ahästar med snösulor nu på vintern så de kan rida i snön. Pratade lite med min pappa om det var bra eller inte. (Han är hovslagare) Och han sa att de ökar ju risken enormt att hästen skadar sig. Räcker att den bara trampar sig så har den ju en liten skada. Eller snön är ju inte precis jämn när man travar/galloperar så det blir ju lätt att hästen sträcker sig. Eller snön är ju ofta mjuk men underlaget hårt så man luras ofta och tror att det är mjukt, vilket det oftas inte är! Därför varken broddar jag eller skor mina hästar med snösulor. Rider i ridhus ist. Jag har ju det lyxigt som kan gå över till ridhus på 2 min, tkr ju synd om dom som inte nån stans att rida förutom i snön eller på nån äng.
aja nu har ni hört min åsikt ;)
/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0