Söndag

Hoppade X-mas idag, satte upp ngra hinder från 95-105. Eftersom X-mas vägrade ganska rejält på björbäck så vill jag träna på att hoppa bana och se att han inte vägrar igen. Han hoppade fint när jag jag värme upp, men när jag krävde er honom få en rejäl oxer stannade han direkt. Efter 2 försök så klarade jag det, det va det ända. Han rev inget heller, jag hoppade ganska mkt och han var väldigt fin när jag fick in flytet. MEn när han vägrade i början så känns det ganska meningslöst att tävla honom just nu, för får han 2 stopp som han fick i början så är men ju utesluten. Så ska hoppa träna honom som jag gjorde i dag lite oftare och kräva ganska mkt av honom och inte låta han vägra som han har gjort det senaste. Han vägrar väldigt oärligt med, och det är inte för att han har ont :S (har kollat upp honom! ).
Men vi tränar på nu så är vi på G igen när innomhus tävlingarna drar igång! :)

dressyrade lite med Danido idag med, han var superduper fin :D Var som bomull i munnen, inte allt stark och skulle dra i väg :P

Kommentarer
Postat av: tilda melkersson

gud va tråkigt att han har börjat dumma sig! :( Men det går över!!

Har du planerat några tävlingar åt mitt håll så vi kan ses ? ;) <33

2010-08-19 @ 15:00:37
URL: http://matildamelkerssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0