Ridit X-mas.

Har ridit X-mas nu med, började med att tömköra honom så han börjar lugnt. Sen red jag i paddocken och han va riiktigt fin :) Annika hjälpe mig med min sits. Jag red på en volt med 2 låga hinder (alltså jag hoppade i en volt typ). Och Annika såg att jag omedvetet tog öpp händerna innan hindret vilken resulterade att han drog iväg ännu mer mot hidrerna. OCh jag behövde ta fram axlarna mer och ha skänklarna mer stilla. När alltid kom på plats så lugnade X-mas ned sig lite med. Efter att ha hoppat på volten några ggr så efter ett tag så behövde jag bara precis röra tyglarna så samlade han sig, och jävlar så fint han hoppade sen! Höjde upp ena hindret till 1meter och det hoppade han lika lugnt. Ville inte höja mer eftersom det är ganska litet utrymme jag har att rida på.

Vil kollar lite även på Safety System, vi skulle behöva lite mer "riktiga" hinder.


Kommentarer
Postat av: emeliehoppman

sv: haha ja, jag tror jag ska skänka lite av min utrustning till dom "duktiga" hihi ;)

2010-04-08 @ 16:14:47
URL: http://meliehoppman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0