Enkel träningsövningar


Här är en enkel träningsövning som jag brukar träna på för att få hästarna att lyssna bättre. Dock har jag redan gett upp med X-mas men det kanske kommer gå någon dag, hahah. Men ifa, de fyra första strecken ska förestella bommar. Och de andra streckan ska förestella studs. Strecket i mitten ska vara en gallopbom, jättebra att träna gallop ombyte på. Brukar rida i en "åtta"jag vet att jag är så duktig på photoshop x)  Men om man börjar med att trava över bommarna sedan gallop. Gallopera över gallopbommen, byt gallop hoppa över studsen, sen fortsätt i gallop och fortsätt över gallopbommen och sen trav-bommarna igen. Övningen har jag blivit tipsad av olika tränare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0