tävlingar!

Anmält mig till 2 tävlingar med Tindra idag, även köpt ny ryttar licens. 3 januari är det klubbgoppning i laholm och då ska jag hoppa Ld/LC. Den 23 är det Laholm igen, då LD+5/LC. Ska hoppa låga klasser tills hon känns säker :) Ingen andledning att stressa. Tränar mkt dressyr med henne, dressyr är ju grunden till all ridning och det behöver hon träna på ! måste träna på att få tbx henne efter hindrerna :)
Eller vänta,
dressyr är grunden till all ridning eller inte ??? X-mas har jag precis kunnat rida hemma och det är markarbete inte derssyr! Vissa hästar klarar sig ganska bra utan ett steg dressyr ;D X-mas går lätt tbx, snabbt fram lätt att gå tillbaka från höger och vänster osv. Inga problem på tävlingbarnan utan dressyr =)

Dock tycker jag dressyren är väldigt viktig så  jag tränar dressyr med alla mina hästar. Finns inget värre än hästar som inte går riktigt i form och lyssnar inte, lite utantag för X-mas där, När jag hopptränar så blir det en del dressyr ifa. Mkt lydnats övningar osv. Får ofta "läxa" vad man ska träna på och inte.
hihi sommar bild på Tindra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0