Stilhoppning

fick en kommentar "vrf rider du inte stilhoppning, gp ponnyn mountainhorse tex?"
Jag har ridit ngt Gp kval men tänker aldrig i hela mitt liv ställa upp i stilhoppning igen. Råkat höra det här lilla samtalen mellan 2 olika ryttare:
-Ska du knoppa på gp-ponnyn?
-Nej, det behövs inte för jag kommer ändo gå vidare!
-jasså hur vet u det?
-dommaren vet vem jag är.

Hur kul är det då att ställa upp när det näst in till är bestämmt vilka som ska vara med ? Mamma har pratat lite med olika mammor som också har varit med och de har varit pissförbannade på sättet de dömmer. Nån mamma sa "säljaren vi köpte våran ponny av frågade om vi skulle GP kvala för då kunde hon ordna så att vi gick vidare"
Hur går sporten till när det ska vara på det här viset ? Visst det är väll inte så här för alla ekipage som går vidare men ifa. Vill inte vara med om det ska vara på det här sättet, all stilhoppnin har gått lite snett tkr jag, helhets intrycket dömmer de ju utrustning, ryttarens sits över hindrerna/ imellan osv. Nån skimmel som gick vidare ngt år hade en stor piss fläck över hela röven men fick ändo högsta poäng i helhetsintryck. Aja, det här är väll största andledningen att jag inte rider stilhoppning. Läst från olika bloggare som tkr som jag , så känns skönt att inte vara den enda.

/Emma

Kommentarer
Postat av: Sanna

Är det okej om jag kopierar de där "samtalet" och lägger in på min blogg ?? ;D Det är förjävligt de där "/

2009-12-30 @ 11:17:54
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med dig... det är ofta det ryttarna som har dom där efternamnen lr ponnyer som hoppat sm som går vidare. men det finns allt enstaka små ryttare som ingen känner till som går vidare också men det är allt mer "kända" ryttare som går vidare :O

2009-12-30 @ 12:04:32
Postat av: EMMA SVARAR!

Självklart :)

2009-12-30 @ 14:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0