Snart 3 år <3

Yes, snart 3 år så har jag haft vääärdens bästa X-mas <3 1 januari 2007 hämtade vi honom. Kan berätta lite hur det gick till =D

2006-12-30:
Jag kommer hem från sannarps badet och när jag kommer hem kommer mamma springade och sa/Skek
- vad önskar du dig mest i hela världen?
- hm, vet inte ?
-joo, men tänk efter!
-En elit ponny så klart som helst ska vara ganska pigg, men det kommer inte hända....
- JO, Ludde ringde nyss och sa att han hade ngt vasst på gång som du kunde få hur länge du ville!
Ni kan ju fatta hur glad jag blev? :) Visst jag älskade ju Camaro och Fantomen som jag hade då, men de hade ju sin gräns. X-mas skulle ju bli något helt annat, det kännde jag på mig :)

2007-01-01
Jag mamma och min moster åkte ner. Det var svinkallt och när vi om dit så kom Ludde och Anna coh 2 hundar. Jag hade ridkläder och ridstövlar, var redo för att provrida. Vi hämtade honom i en hage där stod han med några andra hästar. Han hade inte blivit riden på den senaste tiden uppfattade jag det som. När jag bad om att få rida svrade Ludde:
- Ni får rida när ni kommer hem, annars kommer ni inte ta med honom hem.
När vi tog hem honom så kunde jag rida i 5 min. han var sjövild. haha, men han hoppade hur bra som helst (såklart?!) Känndes kanske inte så bra men redan då visste jag att vi skulle bli ngt bra nån gång :)<3
Hela första året så kunde jag inte rida honom. Mamma red honom för det mesta eller så tränades han bakom trav vagnen. Jag debuterade lite lc/lb med blandat resultat. Den första tävlingen så fick jag gå ut för han bara rusade och jag klarade inte av att hålla honom. Sommaren -07 så hoppade jag en reg tävling i hermanstorp, i LC kom jag 3:a och i Lb vannjag! veckan efter vann jag LC och i Lb så rusade han och jag landade i hindret, hahahaha. Sen blev det lite öppehåll. Ja hoppade i flyinge lc/lc. I första klassen kom jag 3:a och andra första utan placering. Sen tävlade i vinslöv lc/lb och kom 2:a i båda klasserna. Det var -o7 det. JAg red honom inte hemma det året som sagt utan bara på tävlingsbanan. Bild från -07, jag skämms x)


2008:
Jag debuterade LA. Det började med att jag inte kom upp på honom så det kom tre styckna starka "gubbar" som fick  håll ai honom medans mamma kastade upp mig. Jag klarade grunden men på näst sista hindret blev det ett stopp. Helt okej alltså. Jag var faktist lite rädd för honom då. På sommaren hoppade i hemnastorp lc/lb och vann första och 3:a i andra. Veckan efter var de varbergshoppet och där vann jag A-finalen! Då änteligen började vi bli ett team.

varbershoppet :)

Hoppade lb/la hela hösten och fick ofta ett litet pet på näst/sisa hindret. Men vi hade väldigt kul och han blev häst nr 1 och Camaro blev andra hästen. Fantomen sålde jag det året efter att debuterat LA felfritt.

2009:
hoppade 2 la i jan/feb och nollade, kvalade till msvb. Deb nat. msv felfritt. film:
http://www.youtube.com/watch?v=AIiXBb6wGx0
Sen fortsatte det ganska bra fick lite natinella placeringar i la/msvB. Kvalade till msvA på halmstad derbyt, slutade 3:a, det är fortfarade våran bästa tävling tillsammans! Efter det gått lite neråt faktist. Inte fått ngt bra flyt. Behandlade honom och tävlade flyinge La/la+5 och var nolla :) film:
http://www.youtube.com/watch?v=bQ0Txv95hdc

Vi har kämpat länge tillsammans nu och hoppat det blir mer. Vi ska göra våran fjärde år nu och hoppat på SM. Allt kan hända men vi kämpar.Nu tränar jag honom som en vanlig häst hemma och jag kan komma upp på honom som alla andra hästar. Älskar honom så otroligt mkt <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0