God morron :)

Idag är jag uppe med tuppen (Y). Alla hästaran har fått mat och jag ska snart äta frukost. Idag ska jag på gudstjänst vid 3 kanske rider Tindra innan :) Annars ska jag lana singstar :D sjuukt roligt ju <3 Tänkte berätta lite hur min tävlingsdag ser ut, blev lite instpererad av  http://hastochryttare.blogspot.com/ Den här tävlingsdagen är hur det är med X-mas :P
Innan tävlingen så anmäler jag och letar upp alla tävlingar och planerar själv vad jag vill åka osv. När vi kommer till tävlingsplatsen så startanmäler mamma och jag går barnan. Sen ses vi transporten och vetrinärbesiktar. Sedan varmer jag upp. Skrittar länge, inte på framhoppningen utan runt omkring ofta hårt underlag. Sedan går jag in till framhoppningen och travar fram och galloperar. Brukar inte göra ngt kompleserat utan bara ska se så de går fram för skänklen och att de går tillbaka i både höger och vänster varv. När jag hoppar fram så hoppar jag "lilla" ca 3-4 ggr. Mamma sänker räcket så hoppar jag det ca 2 ggr. Hoppar i princip aldrig på den höjden som det är på tävlingsbanan. Bara hoppar fram på låga hinder så de blir uppvarmda. Tar det väldigt lungt också. All hoppning osv kan de, de ska bara bli uppvarmda. Direkt efter jag har kommit ut från tävlingsbanan så hoppar jag av och tar bort benskydden. Många stora ryttare säger att det inte alls är bra att benskydden är på mer än vad de behövs, de kan ge onördigt skav osv. hoppar av då och spänner upp sadelgjorden och leder runt hästen. Hästen är ingen soffa. När det gäller prisutdelning kan inte jag gå in med X-mas då han inte lärt sig att stå still, brukar låna en häst eller gå in.
Så ser min tävlingsdag ut typ :)

hihi gammal bild, när vi debuterade natinellt :P

Kommentarer
Postat av: Linnea

vilken söt ponny :)

2010-01-03 @ 12:16:42
URL: http://hatsliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0